Peace

Tuesday 15 October 2013

Applied Physics Tips?


Assalamualaikum

Khamis, malam Jumaat...

Dalam pukul 7.30 malam aku gerak ke library...


Plan nak tengok tutorial 'Network Connection Troubleshoot'


Terjumpa video ni...sangat membantu! Insya-ALLAH...


Tengah tengok tiba-tiba...

Datang seorang lelaki berbangsa India dengan buku-buku(agaknya dalam 5 ke 6 naskhah) di tangannya...

Dia pergi kat 'Self-Check' machine...


Tingkat 1 ni...

Self check machine tu kat belakang aku...

Aku lepak situ sebab ada extra plug...nak buat cas laptop...

Dia tegur aku...


Taaruf stail Arab kot...tak tanya nama dulu!

Dia buat master kaunseling...


Kaunseling dan Keluarga kot...

Berdasarkan buku-buku yang dia bawak tu laa...

Dia tanya aku ambil kos apa...

Aku cakaplah Applied Physics...


Dia pun tengok buku yang ada atas meja aku...(tiru skil aku...haha)

Ada dua buku...tapi aku tak nak cerita pasal tu...

Dia cakap nak bagi tips untuk kos Applied Physics

Firstly, dia kata rajin-rajin observe sekeliling...terutama kedai-kedai Chinese yang betul-betulkan barang ke apa ke...okay...I got that point




Second, rajin-rajin tengok website yang berkaitan dengan prospek kerjaya kita...so kita fokus...macam uncle ni...dia suggest SIRIM...

Dia kata tunggu kejap...dia nak pergi ambil buku...(ada lagi dia nak pinjam...)

Aku pun sambung tengok tutorial...

Dia datang balik...aku menghadap dia lagi...nak dengar...tapi fokus dia macam dah lari...dia kan pergi ambil buku tadi...faham jelah...

Dia asyik ulang pasal SIRIM je...



SIRIM



SIRIM



SIRIM



Assalamualaikum...

3 comments: