Peace

Wednesday 9 July 2014

Cerita ELSP - English Language Support Programme


Assalamualaikum

Rumi says,"Travel brings power and love back into your life."


I believe in that.

The city I am living in is good enough. I have education, a stable source of income, friends and a family who love me.

But...

I am young

I love challenges and I want to explore every possibility. I want to travel around the world because...

connection - languages - perspective - de-stress - active - outdoor - delicacies - cultures - lifestyles - memorable


Tepat keluar tajuk pasal travel masa aku tengah on-the-way nak habiskan buku ni


Lagi semangat aku nak habiskan buku ni...

Best jadi traveler ni...


Dapat-dapat yang backpacker...


"Saya tinggalkan Tangier, kampung halaman saya, pada Khamis 2 Rejab 725H/14 Jun 1325M. Saat itu usia saya baru 21 tahun empat bulan. Tujuan saya adalah menunaikan ibadah haji ke Tanah Suci di Makkah dan berziarah ke makam Rasulullah s.a.w. di Madinah."
-Ibn Battuta-




"Saya berjumpa Sheikh 'Abdallah al-Misri di Brusa. Beliau seorang alim dan musafir yang hidup seperti seorang wali. Beliau menjelajahi bumi ini, tetapi tidak pernah pergi ke China ataupun Sri Lanka. Beliau juga tidak pernah menjelajah ke negeri-negeri Maghrib, Andalusia, ataupun negeri-negeri Negro. Saya yang mendahuluinya dengan mengunjungi negeri-negeri itu."
-Ibn Battuta-






Ada juga game yang baru dibuat...2014


Unearthed: Trail of Ibn Battuta

Gempak bro!

Assalamualaikum

P/S: Cerita yang baik-baik je pasal ELSP/ALSP...shhh...

No comments:

Post a Comment