Peace

Monday 19 December 2011

MEDIUM OF INSPIRATION


A troglodyte in a cave of night
Darkness all around
Believing and worshiping sprite
Dumb just like a hound

That was me before a moon comes
That gives its light, maybe just some
I was fooled at first with background of countless sums
Until I found the source of light that warms

I’m the earth, receiving your ray
You’re just a medium in every way
The actual power appears just at day
It’s a metaphor that I’m trying to say

I sit on my chair
Plucking my hair
It’s a rare
Since you’re there

Ble aq tulis bnde ni bru la aq teringat sal ap yg aq bace kt GEN-Q VOL 01/ISU 02 kt area WARKAH ABANG LONG...

Cte dy cmni : 

Abang Long masih ingat lagi, dulu di sekolah, seorang kawan Abang Long menjadikan sebuah pasu bunga yang diletakkan di sebelah kelas sebagai sumber inspirasi. Menurut katanya bentuk dan warna pasu bunga itu boleh merangsang minda untuk berfikiran kreatif !

Entah bagaimana, satu hari, apabila kawan Abang Long hadir ke sekolah, pasu bunga itu sudah tiada. Setelah ditanya kepada pakcik tukang kebun, katanya pasu bunga itu telah pecah dan dibuang.

Sejak haritu, hidup kawan Abang Long seperti tiada panduan. Apa yang dibuat semuanya salah dan seperti tiada semangat lagi untuk hadir ke sekolah.

Akhirnya, seorang ustaz menghadiahkannya sebuah tafsir al-Quran dan alhamdulillah, menjadi kesan yang baik untuk dirinya.


Cmtu la cito eh...

P/S : Cmtu lah jadi eh ble taruk bnde2 laen slaen drpd ALLAH sbg sumber...Bnde2 atau makhluk kan akhirnya pasti akan musnah dan lenyap sedangkan ALLAH tu Baqa' (kekal)...Bertepatan la dengan kejadian sewaktu Rasulullah s.a.w. wafat dimana Umar al-Khattab mengamuk dan mengugut akan memancung kepala sesiapa yang berani mengatakan bahawa Rasulullah s.a.w. telah wafat. Namun, Saidina Abu Bakar as-Siddiq tampil memberi hujahnya yang cukup bernas dan menyedarkan kembali Umar al-Khattab daripada emosinya yang berkecamuk ketika itu : 

"Barangsiapa yang menyembah Muhammad, maka sesungguhnya Muhammad itu telah mati. Barangsiapa yang sembah Allah, sesungguhnya Allah itu hidup tidak akan mati”.
 
Firman Allah yang bermaksud, “Setiap yang bernyawa itu pasti akan merasai mati”.
 
P/S : YA ALLAH, bantulah aku agar sentiasa mencintai-Mu

No comments:

Post a Comment