Peace

Monday 15 July 2013

The Cuckoo's Calling - J.K. Rowling tulis cerita detektif???


Assalamualaikum

Selamat berpuasa!

Ramadhan Kareem


Back to the point...

The Cuckoo's Calling - Robert Galbraith

Nama novel tu ada 'cuckoo'

Tau cuckoo tu apa?

Ni deh...


Sebenarnya tak ada kena mengena dengan apa aku nak cerita...

Aku just nak reveal je kat korang yang Robert Galbraith tu cuma pseudonym je...

Pseudonym?

Pseudo = palsu
Nym = nama

Pseudonym = Nama palsu

Siapa sebenarnya di sebalik nama Robert Galbraith?


Adakah Robert Langdon?




Adakah Robert Pattinson?




Adakah Robert Downey Jr.?


Cakap pasal Robert Downey Jr. ni, nak ucap tahinah lah kat dia sebab bawa watak detektif kegemaran aku, Sherlock Holmes.

Then...

Aku pun mulakan langkah untuk cipta satu watak...

Shahrul Halim!

Novel penyiasatan aku sendiri...

Sila baca review...


Okay...

Back to the point...

Robert Galbraith tu sebenarnya...


...

...seorang perempuan!



Seorang blonde...


J.K. Rowling!

Penulis franchise Harry Potter!



Sorry sebab dedahkan gambar Robert Pattinson tadi...


Ni aku balas balik:


Assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment